Egyfókuszú lencsék

ZEISS szemüveglencsék digitáliskészülék-felhasználóknak

Az új életstílus új kihívás elé állítja látásunkat.

Az okostelefonokhoz és tabletekhez hasonló digitális eszközök mindennapjaink állandó részeivé váltak. Megkönnyítik életünket, és meghatározzák életstílusunkat. Minél többet használjuk őket, annál többször kell váltanunk a közel- és távollátás között. Ez azt jelenti, hogy szemünket újabban másképp használjuk, és fogalmunk sincs, hogy szemünk hogyan fog megbirkózni ezzel az új kihívással.

A szemet érő digitális terhelés általános tünetei:

Szem száraság

Merev nyak

Fej fájás

Amit tudunk az hogy a 30-as és 40-es korosztály egyre gyakrabban tapasztal szempanaszokat, nyaki fájdalmakat és fejfájást főként az esti órákban. A képernyő előtt végzett munkába iktatott szünetek vagy a házi gyógymódok csak ideiglenesen enyhítik ezeket a panaszokat.

Miért várna addig, amíg már túl késő? Végezze el most a tesztet és derítse ki, hogy szeménél mutatkoznak-e a digitális terhelés jelei! Ha igen, akkor hasznára válhatnak az új ZEISS szemüveglencsék, amelyeket kimondottan arra terveztek, hogy segítsenek a fáradt és megerőltetett szemnek megbirkózni a digitális készülékek használatából fakadó kihívásokkal.

Derítse ki, hogy éri-e szemét digitális terhelés!

Végezze el a ZEISS digitálisszemterhelés-tesztjét!

Végezze el a ZEISS digitálisszemterhelés-tesztjét!

Apple
Android market

Szemüveglencsék a pihentetőbb vezetéshez

Így tehetik a ZEISS lencsék a vezetést biztonságosabbá és kevésbé stresszessé.

Vezetés. Sokan egyenesen a szerelmesei, de legtöbbünknek ez egy kényszerűség, amely nagyfokú szabadságot jelent. Azonban tanulmányok szerint vezetés közben sokan bizonytalanok és feszültek. Különösen gyenge látási viszonyok között, esőben, ködben, párás időben, pirkadatkor vagy szürkületben. Vezetés közben a jó látás elengedhetetlen a biztonsághoz és a baleset megelőzéshez. Gyenge látási viszonyok között gyorsabban elfáradunk és lassabban reagálunk. De mire van igazán szükségük a sofőröknek a jó látáshoz? Milyen elvárásoknak kell megfelelniük manapság a vezetéshez használt szemüvegeknek? A ZEISS alaposan megvizsgálta ezt a témát.

Mennyire fontos a jó látás vezetés közben? Mikor léphetnek fel látásproblémák?

1. Látásproblémákat rossz időben, pirkadatkor vagy szürkületben és éjszaka tapasztalhatunk.

Ezt néha „szürkületi vakság” is nevezik, s emiatt az állapot miatt sok ember egyszerűen nem vezet gyenge fényviszonyok között vagy éjszaka. Ennek az az oka, hogy teljesen más jellegű terhelés éri a szemünket, amikor sötétben, szürkületben vagy gyenge fényviszonyok között, pl. esőben, ködben vagy havazás közben vezetünk. Pupillánk kitágul, így látásunk kevésbé fókuszált lesz, mint nappal szűk pupilla mellett. Ennek egy tipikus következménye, hogy a sofőr kevésbé tudja helyesen megbecsülni a távolságokat, így bizonytalanná és feszültté válik.

Ez azt jelenti, hogy olyan szemüvegre van szükségünk vezetés közben, amely segít jobban megbecsülni a távolságokat még gyenge fényviszonyok között is.

2. Tükröződések okozta látásproblémák

Sokan nagyon zavarónak találják a szembejövő autók fényszórói, a közvilágítás vagy a visszaverődések okozta tükröződéseket. Ez kimondottan igaz, ha szürkületkor vagy éjszaka vezetünk, amikor a pupillánk tág. Tovább rontja a helyzetet, hogy egyre több autónak van xenon vagy LED fényszórója. Ezek nagyrészt kék fénnyel világítanak, amelyre a szem érzékenyebben reagál éjszaka. Így még inkább fontos a megfelelő tükröződés elleni védelem, hogy a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb legyen. A ZEISS megvizsgálta*, hogyan reagálnak a sofőrök a különböző tükröződésekre, és a rétegek hogyan oldhatják meg a problémáikat.

3. A gyakori és gyors szemmozgás okozta látásproblémák

Az FKFS** Intézet által a ZEISS megbízásából végzett mérések azt mutatják, hogy átlagosan a vezetés 97%-ában a távolba nézünk. Ez egy igen magas szám! Azonban a szemünknek más feladatokat is el kell látnia. Tekintetünknek gyorsan és folytonosan váltania kell a távolból a műszerfalra vagy valamelyik külső vagy belső tükörre. Ez általában nem jelent problémát a fiatal sofőröknek, de 35-40 éves kor fölött a szem már nem képes olyan gyorsan alkalmazkodni vagy ahogyan a szakértők mondják „akkomodálni” a különböző távolságokhoz, mint azt fiatalon tette. Speciális szemüveglencsére, pl. progresszívekre van szükség ahhoz, hogy megoldjuk ezt a problémát. Vezetéshez a progresszív lencsék távoli és a köztes látóterének kimondottan nagynak kell lennie, hogy a fej minimális mozgatásával tudjunk gyorsan fókuszt váltani amikor tekintetünket az előttünk lévő útról a műszerfalra visszük. A ZEISS alapos elemzésnek vetette alá a szem viselkedését vezetés közben.**

Egy szemüveg mindenhez!

A szemüvegviselők 72%-a*** olyan szemüveget szeretne, amely jó látást biztosít éjszaka, ugyanakkor egész nap is viselhető!

Három kívánság – egy szemüveg: ZEISS DriveSafe szemüveglencsék

A ZEISS az összes fenti szempontot beépítette az új ZEISS DriveSafe szemüveglencsébe, és létrehozott egy mindennaposan használható szemüveglencsét, amelyet azok a sofőrök is egész nap viselhetnek, akiknek korábban jelentős kényelmetlenségekkel kellett szembenézniük a gyenge látásuk miatt. És természetesen bárki más is, aki szeretné, hogy a vezetés még nagyobb élmény legyen.

A megoldás a ZEISS DriveSafe-től

1. megoldás:

Luminance Design® Technológia a ZEISS-től

A ZEISS DriveSafe szemüveglencsék optimalizált kialakítása figyelembe veszi a pupilla méretét rossz fényviszonyok között. Van egy felületkialakítás egyfókuszú lencsékhez és egy progresszívekhez. Az eredmény: pihentetőbb és jobb látás gyenge fényviszonyok melletti vezetés közben.

2. megoldás:

DuraVision® DriveSafe réteg a ZEISS-től

A DriveSafe lencsénél a ZEISS egy új speciális réteget használ, amely számol a vezetés közben bekövetkező különböző szituációkkal, amelyek során a szemünknek meg kell birkóznia a tükröződésekkel. Ez is ugyanolyan kemény és könnyen tisztítható, mint a DuraVision® prémium rétegek, de eltér az antireflex rétege. A DuraVision DriveSafe réteget különösen úgy fejlesztettük ki, hogy a 400 és 450 nm közötti hullámhossz tartományú fénysugarakat verje vissza, mely tartomány része a kimondottan xenon és LED fényszórók által kibocsátott kék spektrumnak. Az eredmény: akár 64%-kal kevesebb tükröződés a klasszikus prémium ZEISS rétegekkel összehasonlítva.

3. megoldás:

ZEISS DriveSafe lencsekialakítás progresszív szemüvegekhez

A ZEISS speciális kialakítást kínál, hogy a vezetés progresszív szemüveggel is kényelmesebb és biztonságosabb legyen. Az optimalizált látótereknek köszönhetően a szem könnyebben vált fókuszt, amikor tekintetünket az előttünk lévő útról a műszerfalra vagy valamelyik külső vagy belső tükörre visszük. Csökken a fej vízszintes mozgása. Ugyanakkor az olvasórész úgy van kialakítva, hogy a szemüveget egész nap lehessen viselni, akár olvasáshoz is.

Röviden: A ZEISS DriveSafe az ideális megoldás nem csak vezetéshez, hanem egész napos használatra is. Legyen munkában, nézzen televíziót vagy szentelje idejét valamely hobbijának.

  • Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
    Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
  • Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
    Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
  • Fénymentesség (sötétség) = szkotopikus látás tág pupillával: kis mélységélesség
    Fénymentesség (sötétség) = szkotopikus látás tág pupillával: kis mélységélesség
  • Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
    Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
  • Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
    Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
Kevesebb irritációt okozó fényjelenség, mint például a délibáb és a tükröződések

Kevesebb irritációt okozó fényjelenség, mint például a délibáb és a tükröződések

Akár 43%-kal nagyobb köztes látómező, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És akár 14%-kal nagyobb távoli látómező, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.

Akár 43%-kal nagyobb köztes látómező, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És akár 14%-kal nagyobb távoli látómező, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.

A lencse viselői mondták:

A ZEISS DriveSafe szemüveglencse “… rendkívül kényelmes vezetéshez.”

Margarida Llaberia, szemüvegviselő